چه مشکلاتی در دستگاه شنوایی باعث ایجاد وزوز گوش می گردد؟

وزوز گوش

علت و علائم سوت و وزوز در دستگاه شنوایی

انواع کم شنوایی انتقالی (اختلال در گوش خارجی و/یا گوش میانی)، کم شنوایی های حسی-عصبی (اختلال در گوش داخلی و عصب شنوایی)، کم شنوایی آمیخته (مشکل همزمان در سیستم های انتقالی و حسی-عصبی) و کم شنوایی های مرکزی (اختلال در مراکز پردازش شنوایی) می توانند درجاتی از وزوز را همراه داشته باشند…

در مورد علت وزوز گوش، دلایل زیادی ذکر می شود. اما حقیقت این است که علت اصلی وزوز گوش در بسیاری از موارد مشخص نیست. به طور کلی وزوز گوش زمانی بروز پیدا می کند که سلول ها و نورون های مغز، فعالیت اضافی پیدا می کنند.

از جمله عواملی که سبب بروز این اختلال می گردند، می توان به استرس و اضطراب، آلرژی، افزایش و یا کاهش فشار خون، تومورها، تیروئید، دیابت، عفونت های مزمن گوش میانی و یا ضربه به سر و گردن اشاره نمود. در مقابل در بسیاری از موارد نیز داروها علت اصلی وزوز گوش هستند. از جمله داروهایی که سبب بروز وزوز گوش می شوند می توان به آنتی بیوتیک ها، داروهای مسکن، ضد التهاب ها، آسپرین، داروهای ضد افسردگی و یا مصرف الکل اشاره نمود.

گاهی ممکن است جریان خون فقط در یک یا تعدادی از عروق افزایش یابد. حتی تومورهایی که در سر و گردن وجود دارد نیز منجر به ایجاد عروق خونی غیر طبیعی می گردد. که این عوامل سبب بروز سرگیجه شدید خواهند شد. و بیشتر تومورهای خوش خیم، زنگ گوش ایجاد می کنند. به این معنا که این تومورها به احتمال بسیار بالا سرطانی نیستند.

اخبار و مقالات اخیر طب کار برزویه
پارگی پرده گوش

آترواسکلروز یا سفتی شریان ها سبب ایجاد اختلال در عروق خونی می شود. این حالت منجر به جریان خون نا منظم و خونریزی می گردد. این عامل از عوامل دخیل در زنگ گوش است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک تماس با ما مراجعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *